דף הבית » הטעויות שאסור לכם לעשות בעת בניית אתר אינטרנט

הטעויות שאסור לכם לעשות בעת בניית אתר אינטרנט

  • by

בניית אתר אינטרנט ותחזוקה שלו דורשת משאבים רבים. אבל ישנן טעויות מסוימות שכדאי להימנע מהן, אם אינך רוצה למצוא את עצמך מבזבז זמן וכסף. במאמר זה נדון בטעויות הנפוצות שעושים בעלי אתרים וכיצד להימנע מהן.

את הטעויות ניתן לסכם בשתי מילים – חוסר תכנון. כן, גם לבניית האתר שלכם צריך להקדים שלב לפני העיצוב והאפיון – של תכנון בניית אתר האינטרנט. אנו נשמח להיפגש לשיחת תכנון פרויקט במשך חצי שעה – ללא עלות – וכן להפנות אתכם לעוד מאמרים מלמדים בבלוג שלנו.

בניית אתר אינטרנט בלי להגדיר הנעה ברורה לפעולה

אתרים הם לא רק אוסף של דפים ותוכן. הם כלי שיווקי מתוכנן בקפידה שצריך לבנות מתוך מחשבה על מטרות ספציפיות. אם אין לך יעדים ברורים לאתר שלך, הוא לא יצליח להגשים את המטרה ש… ובכן, הבנתם לאן זה הולך. כך או כך – כל מטרה שלא תהיה – סוף מעשה, במחשבה תחילה. תנסו לחשוב מה הפעולה שאתם רוצים שהמשתמש יעשה, ותניעו אותו אליה. זה אמור ממש להיות כתוב שחור על גבי לבן, מיד בשורה השניה של מסמך המטרות של תוכנית בניית האתר: מה ההנעה לפעולה?

ישנן סוגים רבים ושונים של הנעות לפעולה, אך לכולן יש דבר אחד במשותף: המטרה היא שהמבקרים ינקטו פעולה כלשהי. זה עשוי להיות הרשמה לניוזלטר או הורדת ספר אלקטרוני או ביצוע רכישה. למשל, אם המטרה של אתר אינטרנט היא למכור מוצרים, כלומר – חנות וירטואלית – אז הוא צריך להתמקד בלהבטיח שמשתמשים יוכלו למצוא מוצרים בקלות ולרכוש אותם במהירות. חווית המשתמש עבור סוג אחר של אתר עשויה להיות שונה מאוד.

בניית אתר אינטרנט בלי להגדיר קהל יעד

אם אתה לא יודע מי הם ומה הם רוצים, איך תתקשר איתם?

קהל היעד צריך להיות מוגדר בבירור לפני שמתקבלות החלטות אחרות לגבי איזה סוג אתר לבנות, איך לשווק אותו ואיזה תוכן ייכלל. המטרה היא ליצור למבקר חוויה שתוביל אותו לפעולה שתועיל לעסק. בדרך כלל, משווקים ישתמשו במחקר (לדוגמא, בעזרת סקר או ראיון מוקלט) כדי לגלות מה קהל היעד רוצה ולאחר מכן יעצבו את האתר שלהם כך שיענה על הצרכים הללו.

לאחר המחקר, לרוב נייצר פרסונה, שהיא בעצם דמות בדיונית המייצגת קבוצה של אנשים בעלי מאפיינים משותפים. ניתן להשתמש בפרסונות כדי לייצג סוגים שונים של משתמשים באותו מוצר או שירות. לדוגמה, אתר תדמית עשוי ליצור פרסונות עבור ספקים ולקוחות קצה, כל אחד באזור שונה של האתר או אפילו באזורים שונים באותו עמוד.

משתמשים בפרסונות כדי לעזור למשווקים להבין מי הם הלקוחות שלהם, מה הם רוצים ומה הם צריכים. ניתן ליצור אותם עבור כל סוג של משתמש בכל סוג של מוצר או שירות.

בעת בניית אתר אינטרנט חשוב להגדיר קהל יעד מפורש

בניית אתר מבלי לחשוב איך לקדם אותו

ישנן מגוון שיטות קידום אתרים, אבל יהיה קשה להצליח לבנות אתר מוצלח בלי לרשום את כולן על דף, להתלבט – ולהחליט לגבי זו שתרצו בה.

ישנן אסטרטגיות רבות ושונות בהן תוכל להשתמש כדי לקדם את האתר שלך. האסטרטגיה הנפוצה ביותר היא SEO, כלומר אופטימיזציה למנועי חיפוש. אסטרטגיה זו נעשית על ידי אופטימיזציה של התוכן באתר שלך כך שהוא ידורג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. אסטרטגיה נוספת היא PPC, כלומר פרסום בתשלום לפי קליק. אסטרטגיה זו כרוכה בתשלום עמלה בכל פעם שמישהו לוחץ על מודעה שהצבת בדף תוצאות של מנוע חיפוש.

שימוש בשיטה אחת לא סותר את השיטה האחרת, להיפך: אתר מוצלח משלב את רוב אם לא כל השיטות. אבל לא תמיד יש מספיק תקציב וכוח אדם כדי לנהל תוכנית שיווק מקיפה הכוללת שיטות רבות מדי. לכן, בהתחלה, צריך להתמקד.

תנסו לחשוב מתי אתם צריכים לראות את החזר ההשקעה מהאתר. כחלק מתהליך המחקר של קהל היעד, תבדקו היכן הלקוחות שלכם מסתובבים. ובעיקר, תגדירו תקציב. קידום אורגני עם פחות מ-5,000 ש”ח בחודש, בחלק לא קטן מהאתרים, יהיה קשה מאוד.

בניית אתר אינטרנט איטי – יפה ככל שיהיה – תפגע בהחזר ההשקעה

בניית אתרים היא חלק חשוב בשיווק דיגיטלי, אבל אם האתר שלך נטען לאט מדי, אנשים פשוט יעזבו ולא יחזרו. בניית אתרים צריכה להיעשות מתוך מחשבה על כך – כולל הכל משירות האחסון ועד לתהליך הפיתוח. כדי לפשט, מהירות האתר נמדדת בשתי דרכים:

1) הזמן שלוקח לטעון את הדף הראשוני של האתר שלך – כלומר הזמן שלוקח לשרת להחזיר נתונים לאחר שהלקוח ניסה לפנות אליו.

2) משך הזמן שלוקח לדף להיטען במלואו ברגע שהמשתמש לוחץ עליו – מושפע על ידי גודל התמונות, איכות הפיתוח, שימוש בתוספים, ספריות וכד’.

בעת עיצוב אתר אינטרנט, עליך לוודא שאתה מתמקד בשני המדדים הללו כאשר אתה קובע איזה סוג של שירות אירוח אתה צריך ואיזה סוג של מפתח אתרים אתה צריך לשכור.

מדידת ההצלחה היא כלי חשוב להבנה אם הצלחנו או לא (זה נשמע מובן מאליו, אבל לא)

אם בניתם אתר ולא ראיתם אם נכנסו אליו גולשים, איך תדעו אם הצלחתם?

הדרך הבסיסית שבה אנליטיקס עוזרת לבעלי אתרים היא מעקב אחר מספר האנשים המבקרים באתרים שלהם. מפתחי אתרים יכולים אז להשתמש במידע זה כדי לקבוע מה הם צריכים לעשות כדי לשפר את האתר שלהם. הם יכולים גם להשתמש בניתוח מעקב אחר מה שאנשים עושים באתר שלהם, כגון באילו דפים הם מבקרים וכמה זמן הם נשארים בכל עמוד.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא התקנת גוגל אנליטיקס באתר האינטרנט שלך ומעקב אחר המרות כראוי ככל האפשר. כדאי גם להגדיר לעצמך זמן לקרוא את נתוני הניתוח בכל יום או שבוע כדי שתוכל לראות מה קורה באתר שלך בעזרת דשבורדים ו\או להגדיר דו”חות מסודרים במייל.

אנליטיקס יסייע לך להבין האם פרויקט בניית אתר אינטרנט הצליח או לא

!גם אם עשיתם את כל אלו – עדיין יכולות להיות טעויות

גם לאחר שתכננתם הנעות לפעולה, בניתם פרסונות מדויקות של קהל היעד, אנליטיקס מוגדר, האתר נטען מהר ומצאתם מקדם אתר תותח – עדיין יכולות להיות בעיות. ראשית כל, חשוב לבחור צוות מוצלח ומגובש לבניית האתר, ויהיה יותר טוב אם הצוות – מעצב אתר, מפתח ומקדם – יושבים באותו חדר יחד.

מחיר נכון של בניית האתר גם הוא פקטור. אם בניתם אתר ב-5,000 שקלים, וכל הרשימה למעלה בוצעה – אבל איכות הגמר של האתר תהיה נמוכה, חבל על הכסף. עדיף להשקיע יותר מראש באתר מוצלח שיחזיר את ההשקעה מאשר להוציא סכום נמוך ולהרגיש “ששיחקתם אותה” – ואחר כך לשלם על זה כשהאתר לא יחזיר את ההשקעה.

אנו נשמח לעזור לכם מנסיוננו בבניית אתר האינטרנט שלכם. יש לנו צוות שיודע לתת פתרון 360, תשתית תמיכה חזקה והבנה שיווקית רחבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *